Jestem tylko człowiekiem - to źle?



Wady, przywary, niedoskonałość - ziemskie cechy istoty ludzkiej. Kim jesteśmy?🧐 W zasadzie banalne pytanie, ale czy umiesz na nie odpowiedzieć?😏 Gatunek homo sapiens  - pełen sprzeczności i choć wywyższamy się ponad inne gatunki na tej planecie, bo jako ludzie mamy duszę, ja przynajmniej w to wierzę, to czasami gorsi jesteśmy niż zwierzęta. Przykre to, ale często prawdziwe.😢Potrafimy kochać zwierzęta, a ludzi nienawidzić. Powtarzamy sobie, że mamy prawo do błędu i to prawda, bo mamy - jesteśmy tylko ludźmi, śmiertelnymi istotami, które żeby nie zatracić swej cząstki muszą uważać na to co robią. Jako myślące, inteligentne stworzenia jesteśmy w stanie często naprawić swoje błędy, zrozumieć je, być empatycznymi, współczującymi, dobrymi. Choć nie zawsze nam to wychodzi mimo starań, dążymy do doskonałości. Relacje ludzkie potrafią się komplikować. Musimy starć się je naprawiać, ale też dbać o swój komfort życia, aby inni źle nam życzący nie połknęli nas w całości😉.

JESTEM CZŁOWIEKIEM

Uczucia - czym one są?
Gdy wichura na zewnątrz
Niepokój ogarnia duszę mą.

Emocje - które z nich prawdziwe?
Gdy na zewnątrz tłumy ludzi
Serce krwawi przez ich czyny mściwe.

Myśli - jakie z nich odrzucić mam?
Gdy na co dzień mnóstwo zadań, obowiązków,
A ja, człowiek, muszę sprostać im sam...
👐👐👐

Komentarze

Popularne posty