Włoskie klimaty

 


Moi Drodzy, wakacje trwają, a wraz z nimi podróże - te małe i te duże. Każdy z nas gdzieś bywa, wyjeżdżamy gdzieś niedaleko bądź otwieramy się na nowe kierunki dużo bardziej odległe. Niemniej jednak wakacje to czas kiedy możemy pozwolić sobie na taką możliwość. Są kraje, które nie są bardzo oddalone od Polski, a mają wyjątkowy klimat i nie mam tu na myśli meteorologicznych dyskusji, tylko atmosferę, która jest niebywała, gdzie ludzie są pozytywnie nastawieni, uśmiechnięci i weseli. Można by wymieniać tu Grecję, Włochy, Chorwację, Hiszpanię. Piękne krajobrazy, zakątki tych miejsc z pewnością każdego zachwyciłyby. Zabytki architektury czy starożytne miejsca, gdzie historia miała swój wyjątkowy bieg. Dziś z okazji trwających wakacji mój kolejny wiersz, napisany już dość dawno temu opisujący zarówno zwyczajność, jak i wzniosłość włoskiej ziemi.

ITALIA

Uno, due, tre.
Może nawet quattro.

Italiano! Cóż, że to już kres.
Uniosę jak albatros
na skrzydłach moje sny.

Luna świeci nad nami
w noc cichą i ciemną.

Vittoria! Zawołam, Vittoria!
Na szczycie będą powtórzę:
uno, due, tre, Gloria!

Komentarze

  1. Piękny wiersz Basiu. Uwielbiam włoskie klimaty , nie byłam nigdy we Włoszech, ale b. chciałabym tam jechać,. Pozdrawiam Cie gorąco. 👍🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, bardzo Ci dziękuję, za komentarz i odwiedziny💗. Włochy mają swój klimat, włoski temperament, którego brakuje Polakom jest cudowny. Pozdrawiam Cię 💗😘.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty