Gdy rozstania przyjdzie czas...

 


Dzień Wszystkich Świętych już tuż tuż...Gdy bliscy nas opuszczają, gdy świat zabiera nam tych, których kochaliśmy - nasze serca przepełnia gniew, smutek, żal, rozpacz, cierpienie i niepokój. Kochani, za moment będzie ten wyjątkowy dzień, w którym nasze myśli kierujemy w stronę zmarłych. Wspominamy ich, odwiedzamy ich groby, palimy znicze, modlimy się za nich. Nie ma co ukrywać, że jest to smutne święto, że istotą tego święta jest życie pozagrobowe, śmierć i życie wieczne. Czy boimy się śmierci? Obawiam się, że większość z nas boi się jej i czuje lęk. Czy jesteśmy w stanie nakierować nasze myśli na pozytywny tor w ten dzień? Czy możemy pomyśleć o bliskich zmarłych jak o szczęśliwcach, którzy zaznali wreszcie spokoju i są szczęśliwi w lepszej krainie? Może takie myślenie pomoże nam lepiej przetrwać te nadchodzące dni. Kochajmy tych, którzy odeszli, dbajmy o ich pamięć - modląc się za nich, wspominając ich... Niech pamięć o zmarłych nie wygasa, niech zostaną oni w Waszych sercach mimo upływającego czasu. Choćby te wspomnienia czasem były nie najlepsze - wybaczajmy i kochajmy. Na te kolejne dni mój wiersz specjalnie z tej okazji.

ROZSTANIE

Pamiętaj o mnie, gdy odjadę.
Pamiętaj o mnie, gdy będę daleko stąd.
Pamiętaj o mnie, gdy opuszczę Twój świat.

Gniew, ból, krzyk...
Cisza, szum, ukojenie...

Kontrast Twej duszy
Jest jak dobro i zło,
Ciemność i jasność,
Piekło i niebo.

Więc pamiętaj o mnie, gdy nie będzie
Mnie przy Tobie,
Gdy rozstania przyjdzie czas, 
Gdy nastanie ciemność,
A ja ucieknę, gdzieś w dal.
💧💧💧

Komentarze

  1. No tak, niestety smutny ten czas. Piękne przesłanie, Nostalgiczny piękny wiersz. 😢❤️

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty