Pokonać lęki, by iść naprzód

 


Wewnętrzny ścisk, ból, poty, brak snu, płacz, zniechęcenie, rozedrganie, panika...można wymieniać kolejne i kolejne uczucia, które pewnie towarzyszą przynajmniej połowie społeczeństwa. Żyjemy w świecie, gdzie się nas straszy, w świecie, gdzie nie czujemy się ani bezpiecznie, ani komfortowo. Nie trudno o nabawienie się nerwicy lękowej😱. Nie jestem lekarzem, aby dawać tutaj popis niczym wykładowca psychologii na uniwersytecie. Jednak czym jest lęk i jak się objawia z pewnością wie każdy z nas. Nie każdy z kolei poddaje się jemu zawsze i wszędzie. Co zrobić z lękiem, który paraliżuje i uniemożliwia normalne funkcjonowanie, który jest z nami cały czas, bez względu czy jest ona zasadny czy nie? Oczywiście możemy pić melisę, brać tabletki uspakajające, próbować medytacji, spędzać dużo czasu na świeżym powietrzu. Jednak czasem to nie wystarcza. Stajemy się wtedy niewolnikiem własnego umysłu i ciała. Nie ma jednej recepty na spokój. Dziś życzę każdemu z Was i sobie dużo spokoju, relaksu i miłości płynącej zewsząd w jakiejkolwiek postaci. Miłość drugiego człowieka jest często lekarstwem na każde zło, a zło rodzi nienawiść, która niszczy wszystko.

SAMOTNA GWIAZDA

Ciemność nad miastem
zapadła. 
Spoglądam przez okna
i szukam wzrokiem
gwiazd na niebie.

Widzę, jedna po drugiej
mruga zalotnie.

Chcę dotknąć nieba
i jedną gwiazdkę
przygarnąć...
Nie chciała mnie!

Dalej mruga wśród swych przyjaciół.
Ale cóż to?
Jedna, taka duża, jasnym swym światłem
rozjaśnia mi twarz.
Moja gwiazda, gwiazda moja.
Gdzie byłaś przez tyle lat?
Szukałam Cię, a Ty pewnie
skromnie patrząc byłaś tak blisko.
A ja szukałam, nie widząc
Twego blasku mówiącego - to ja.

Tyle już lat minęło,
tyle się zmieniło.
Zawsze, gwiazdo złocista, Ciebie chciałam,
do Ciebie wołałam. 
Gdzie byłeś blasku mego życia?

Już za późno, dla nas się skończył czas,
lecz dziś mówię Ci, że kiedy zdobędę
szczyt marmurowej góry,
przyjdę do Ciebie.
💘

Komentarze

  1. Piękny wiersz Basiu i piękne przesłanie. Strach nam odbiera chęć do życia. Życzę Tobie i sobie aby można było te leki opanować 🥰💓

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, lęk to coś co niszczy nam życie. Dziękuję Ci za komentarz i przesyłam uściski 😘💖

      Usuń
  2. Nigdy nie jest za późno. I zawsze warto dążyć do zwycięstwa, iść do przodu, nie poddawać się. Życzę Ci dużo wytrwałości i osiągnięcia celu: spokoju i wewnętrznej harmonii.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, masz rację 😊. Oby każdemu się to udawało i aby nikt nie musiał odczuwać lęków. Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci wszystkiego dobrego 💖

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty