Gdy miłość bywa złudzeniem

 


Temat piękny, bo dotyczący miłości można by rzec. Jest ona jednak często niewdzięczna i złudna. Miłość, która wydaje się nią być, okazuje się błędem, utopią, niespełnionymi oczekiwaniami, rozczarowaniem. Chcę tu poruszyć głównie młodzieńcze zauroczenia, które miłością nazywane nie mają w zasadzie dużo z nią wspólnego. Używanie słowa "miłość" jest często zdecydowanie nadużywane wśród młodych ludzi. Bo czym jest miłość? To nie chwilowe uniesienia, ale lata, które łączą w dobrych i najgorszych momentach życia. Oczywiście młodzieńcza miłość jest jak najbardziej realna, gdy ma solidne fundamenty. Czyż słowa "kocham Cię" nie bywają wymawiane zbyt pochopnie, bez zastanowienia, w dobie komercjalizmu i szeroko pojętych marketingowych sztuczek, gdzie na każdym kubku, poduszce, pluszaku i tak dalej można byłoby wymieniać bez końca, widnieje napis "Kocham Cię" lub " I love you"? Hmm....No pięknie to brzmi i tandetnie zarazem. Jest to miły gest, ale czy na pewno zawsze wyraża to co oznacza? Dzisiejszym postem zachęcam Was do nie nadużywania tych słów i używania ich jak jesteśmy świadomi, jak wielką kryją w sobie moc. Nie rzucajmy słów na wiatr, gdzie słowa trwają i pamięta się je doskonale, a po dobrych czynach nie ma śladów. Bądźmy odpowiedzialnymi i świadomymi dorosłymi.

ZAGUBIONYM BYĆ

Siebie, właśnie siebie odnaleźć bym chciała,
w świecie pełnym ludzi,
poukładać w swych myślach wydarzenia według dat,
chociaż na chwilę zapomnieć co ból i gniew
i nie mówić nikomu, jak brak mi snów na jawie.

Minął dzień, kolejny mija,
minął rok i lata miną.
Wspomnienia - stop!
Te nigdy nie miną,
jak cień na ścianie nie opuszczą mnie.

Jak zapomnieć? Tyle czasu wierna myślą,
nie potrafię precz powiedzieć Tobie.
Jak zapomnieć Twoją twarz, to spojrzenie, uśmiech, chód.
Jak odnaleźć siebie mam?
Choć powinnam nie pamiętać, już nie myśleć,
rzucić w kąt przeszłość tą, w której byłeś i ja byłam,
wierna wtedy, teraz i na zawsze.

Już nie dowiesz się czym prawda była
i ja nie dowiem się.
Nie poznamy się od nowa,
nie będziemy razem, nie...
💙💙💙

Komentarze

  1. Piękne Basiu jak zawsze, ty wiesz ze ja jestem twoja wierna fanka, bardzo mi się podoba Twoja poezja i Twoje posty, piękne przesłania, które trafiają do każdego serca💓❤️🥰☀️👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pięknie, dziękuję Ci z całego serca💖 kochana😘

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty