Dzień Dziecka - odnajdź je w sobie

 


Kochani, nareszcie czerwiec - piękny miesiąc dający nadzieję, bo właśnie w czerwcu zaczyna się lato!🌞 Jakże cudownie rozpoczyna się ten miesiąc - Dniem Dziecka! Czyż nie jest to znak, żeby obudzić w sobie radość, beztroskę, wewnętrzne dziecko, aby rozpocząć pewien etap w ciągu roku, który pobudzi nas do działania i otworzy nam oczy na sprawy, których na co dzień nie dostrzegamy? A może powinniśmy czasem spojrzeć na świat przez różowe okulary bez podejrzliwości, bez pretensji, bez żalu? Dzieci są tak urocze w swojej beztrosce, nieświadomości czyhającego niebezpieczeństwa w świecie, w swoim pozytywnym myśleniu, entuzjazmie, bezgranicznym zaufaniu i miłości. Człowiek dorosły nie potrafi często odnaleźć w sobie tego głęboko schowanego dziecka, bo świat go zniszczył, zdeptał, doświadczył i jego różowe okulary są bardzo zakurzone. Dzisiaj z okazji Dnia Dziecka proszę Was dorosłych, abyście kochali i szanowali swoje pociechy, odnajdywali w nich samo dobro i cud. Z kolei Wy sami wytrzyjcie z kurzu swoje różowe okulary, aby przejaśniały i na nowo spójrzcie na ten świat oczami dziecka, tego dziecka, którym byliście, a które siedzi cichutko głęboko w Waszej duszy, dziecka, które czasem szlocha, a mogłoby się głośno śmiać, dziecka, które czuje się zagubione, a mogłoby czuć się bezpiecznie. Pokochajcie siebie, a reszta miłości sama przyjdzie, wypłynie od Was i wróci do Was. Poniższy wiersz napisałam dla moich dzieci, które jeszcze mogą nie zrozumieć głębi jego znaczenia. Dzielę się nim z Wami i adresuję go do Was - dzieci małych i tych dużych.

DZIECKO MOJE

Dziecko moje, czy Ty wiesz
czym jest miłość moja?
Ja Ci niebo dam, jeśli chcesz,
ja jestem matka i ostoja Twoja.

Dziecko moje, czy Ty wiesz,
czym cierpienie jest?
Obyś nigdy zaznać nie musiało
i ja zaznać nie chcę też.

Dziecko moje, czy Ty masz
marzenia, co serce wypełniają Twe?
Ja bym je spełniła, gdybym mogła,
serce bym wyrwała swe.

Dziecko moje, czy Ty wiesz
jak trudne życie bywa?
Będę Cię chronić przed życia złem,
przed wszystkim, co podłe skrywa.

Komentarze

Popularne posty