Dzień Matki w prozie życia i w poezji

 


Gdy dałaś mi życie, a ja otworzyłam oczy i zobaczyłam ten świat pierwszy raz, cóż za zdziwienie moje musiało być, że jest on tak wielki. Z pozoru piękny, wspaniały, z upływem lat potrafił zagłuszać dziecko schowane w środku duszy mej. I kto by pomyślał, że i ja matką zostanę i światu dam nowe życie, że zobaczę te oczy, tak samo jak Ty - Mamo - otwierające się na życie... Kochani, lada moment będzie Dzień Matki, ważny dzień w roku dla każdego z nas. Matka, mama, mamusia, mateczka - jakże często motyw matki poruszany był w poezji. Każdy z nas ma lub miał mamę, a duża część z nas - mówię teraz o kobietach - to mamy, zatem to święto dotyczy również nas samych. W tak szczególny dzień staramy się ofiarować swoim mamom prezenty, dobre słowo, naszą obecność, ale czy jest to jeden dzień w roku, gdy tak powinniśmy żyć? Dzień Matki jest codziennie, bez przerwy, bo nie można zrobić sobie urlopu od bycia mamą. To jak praca na pełny etat bez prawa do wolnego dnia na żądanie. Dzisiaj i na kolejne dni w związku z tym pięknym świętem życzę wszystkim mamom, aby czuły miłość swoich dzieci, a wszystkim pozostałym, aby szanowali i kochali swoje mamy i byli wdzięczni za ich obecność w swoim życiu. To nie kwiaty i prezenty czynią nas wdzięcznymi, to nasze serce i czas, które dajemy na dłoni naszym mamom, jest złotem.

W DZIEŃ MATKI

Serc uniesienia, serc wybaczenia,
Serc naszych głosów uwolnienia.
Wśród dni tysięcy w roku całym,
W mym szczerym sercu małym
Mieszczę tak wiele ludzi i wspomnień,
Tych dobrych i tych złych.

Lecz Ty Mamo jesteś częścią dni mych,
Którymi żyję.
Kocham Cię, bo wiesz, że na to zasługujesz,
Bo Ty me życie, sumienie i serce budujesz.

Kto daje życie, ten życiem jest,
To Ty mi dałaś początek
I w swoim życiu nowy wątek,
A moje życie Twoim jest,
Więc przyjmij ode mnie ten mały gest.

Kocham Cię szczerze, kocham Cię Mamo.
Choć czasem, wiesz, różnie bywało...
Jednak nigdy nie przestałam
Cię kochać, ani na chwilę,
Bo jesteś silna, piękna 
I moja.

I nic nie zabierze Ci tego, że ja jestem Twoja.
💝

Komentarze

  1. Prześliczne wyznanie miłości wobec Mamy.
    Mam takie wrażenie, że prawdziwy sens życia w miłości to właśnie Matka. Bycie Matką jest jak poezja, poezja bez słów pisana miłością.⚘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za te słowa. Miłość ma różne wymiary, a ta matczyna jest ponad jakikolwiek wymiar. Pozdrawiam i zapraszam częściej😊.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty