Dzień Wszystkich Świętych i Zaduszki

 


Po dniu pełnym grozy i zabawy czas na refleksję nad życiem i śmiercią. Dzisiaj jest specyficzny dzień - dzień kiedy wspominamy naszych zmarłych. Ten dzień nie powinien być teoretycznie dla osoby wierzącej smutnym dniem, tylko radosnym. Jednak wspominanie ludzi, którzy odeszli, a których kochaliśmy budzi w nas wielki żal, a myślenie o śmierci - wielki strach. W tym roku z powodu koronawirusa, który szaleje na całym świecie mamy zamknięte w to święto cmentarze. Dzisiaj zostaje nam jedynie uszanowanie pamięci naszych zmarłych w domach. Czy śmierć i przemijanie przeraża Was? Chyba każdego. Zawsze boimy się nieznanego, boimy się zostawić ten świat i odejść opuszczając bliskich, dzieci, dorobek, piękno, które nas otaczało. Lęk ten jest uzasadniony i całkowicie normalny, jednak nie dajmy mu szansy, aby nami zawładnął. Żyjmy pełnią życia nie myśląc o tym co nadejdzie nie wiadomo kiedy, bo to nic nam nie przysporzy dobrego. Zmąci jedynie nasze myśli i zakłóci spokój. Dzisiaj dwa wiersze, które wpasowują się w klimat Dnia Wszystkich Świętych i Zaduszki. 

WYBACZ, ŻE ODESZŁAM...

Pozwól mi odpłynąć...
Odpłynąć na łódce szczęścia
Do krainy wieczności, do raju.

Jako anioł unoszę się,
Opuszczam Twój świat,
Lecz trwam przy Tobie...

Jestem, gdy płaczesz,
Jestem, gdy troski zaprzątają Ci głowę,
Jestem, gdy radość ogarnia Twą duszę,
Jestem..., choć tak na prawdę
Mnie nie ma.
Jestem, bo byłam i będę w pamięci
Tych, których pozostawiłam.


💟

"ZA PÓŹNO, BY ZMIENIĆ..."

Nie zdążyłam Ci powiedzieć
czym Ty dla mnie byłeś,
że tym skarbem najcenniejszym
w oczach moich lśniłeś.

Bogactw szukam w dniu mej troski,
nie znajduję ich.
Ciebie widząc tuż przed sobą,
sił brakuje mych.

Nie zdążyłam Ci zaśpiewać,
czym Ty dla mnie byłeś,
że podporą, oczyszczeniem
w oczach moich lśniłeś.

Nie odnajdę tamtych dni,
w pamięci mej zatarły ślad,
ale miejsce to zostało,
tu, gdzie jest ten sad.

Nie zdążyłam Ci okazać,
czym Ty dla mnie byłeś,
że natchnieniem, ukojeniem
w oczach moich lśniłeś.

A to miejsce przetrwa wieki,
tylko to mam po Tobie
na pamięć by zachować
i kiedyś miejsce u boku Twego odnaleźć sobie.

Nie zdążyłam Ci powiedzieć,
czym Ty dla mnie byłeś,
że tym skarbem najcenniejszym,
w oczach moich lśniłeś.

Komentarze

Popularne posty