Piękne barwy jesieni

 


Jesień choć chłodna i nieprzewidywalna, niekiedy szara i ponura, ma swoje zalety. Jej barwy są piękne😍. Któż z nas nie patrzy z zachwytem na pomarańczowe, krwisto czerwone, brunatne liście, które w nostalgiczny sposób spadają lekko z drzew. Czyż niejednokrotnie nie zbieraliście kasztanów? Na pewno i jestem przekonana, że czuliście się wtedy jak dziecko, które każdy znaleziony kasztan traktuje jak skarb. Jesień ma magiczną aurę, jest to niezaprzeczalne. Jesienią ogrania nas największa nostalgia i refleksja. Nie popadajmy przy tym w depresję jesienną, nie o to tu chodzi☝, żeby ta pora roku nas przygnębiała. Musimy się w niej odnaleźć i poczuć jej piękno, jej magiczną moc i tajemniczość, którą w sobie nosi. Taki też wiersz przynoszę Wam na dzisiaj i na kolejne jesienne dni😊.

TAJEMNICZY OGRÓD

W zaczarowany świat wkroczyłam dziś,
W nieznany ląd wtargnęłam!
Choć położony wśród zgliszczy,
Przechodząc obok - stanęłam.

Bez ruchu tak stałam parę chwil.
W zamyśleniu odpłynęłam...
Byłam na miejscu wśród drzew
I starą furtkę minęłam.

Skrzypnęła, choć to jedyny był dźwięk w tym miejscu,
Nie licząc szumu traw.
Zaczarowany sad, pełen grusz
A w dali barwny krzew, niczym paw,
Pełen róż.

Wiarygodność ogrodu
Była niczym mara.
Spytasz - może śniłam?
Nie! To jedynie wiara.

Wierzyć w raj, istnienie dobra.
Znajdziesz ogród przeznaczenia.
Dziś nie, to jutro będziesz wolnym
Niczym krzewy w miejscu milczenia.

Komentarze

Popularne posty