Jakie piękne potrafią być sny...

                                

Śnicie? Z pewnością! Podobno każdy ma sny, a jeżeli twierdzisz, że ich nie masz, to znaczy, że ich jedynie nie pamiętasz. Ja bardzo często śnię i oczywiście są to różne sny, od wesołych, śmiesznych i bardzo przyjemnych - takich, z których najlepiej nie chciałabym się w ogóle wybudzać, po takie, które przerażają i budząc się z nich czuję lęk i niepokój. Niektórzy mówią mi, że jak mnie się coś dziwnego, niekoniecznie dobrego przyśni to strach, bo bywało niejednokrotnie, że sny mi się sprawdziły w rzeczywistości, ale to temat na inny dzień. Mogę powiedzieć, że sny to fantastyczna przestrzeń dla nieograniczonej wyobraźni😃🌙. Sny bardzo często odzwierciedlają nasze emocje, które mamy głęboko w sobie zakorzenione i nawet nie zdajemy sobie z nich sprawy. Sny są głębiną, w której zatapiamy się i od nas zależy, czy dzięki nim wypłyniemy na powierzchnię własnej świadomości, czy utoniemy w jej bezkresach. Wierszem opisałam jeden z moich snów, który był cudowny i błogi, przeczytajcie😃.


DROGA USŁANA RÓŻAMI

Czym są sny?
Zadaję sobie to pytanie nie raz.
Czy są jawą, czy otchłanią
Nieosiągniętą, tak jak czas.

Śniłam kiedyś długą drogę,
Ścieżkę, prostą i równą.
Stąpałam i nie mogłam
Nacieszyć się tą chwilą cudną.

Po obu stronach ścieżki tej
Rosły drzewa, jak z zaświatów,
A na nich mnóstwo pięknych,
Czerwonych i pachnących kwiatów.

Patrzę, a to róże,
Lecz skąd róże na drzewach.
Było ich tak wiele...

Spojrzeniem objęłam cały ten obraz,
A pod stopami płatki róż,
Leżą u stóp mych, 
Jak fale mórz.

Idę, idę, a one ciągną się
Wzdłuż całej drogi.
Widzę jak opadają z drzew
Ich płatki i czuję spokój błogi.

Otulona płatkami róż,
Utulona powiewem ich zapachu
Czuję jak spadają
I muskają moją skórę...

Ścieżka cała czerwieni się,
Cała usłana różami.
Choć spadają z gałęzi,
Nowe kwitną na mych oczach.

Patrzą na mnie.
Jest tak błogo,
Tak cudownie i niewinnie,
Gdy tak lekko po nich stąpam.

Czuję je do dziś,
Tak jak rano,
Gdy obudziłam się.
Może dobry los
Na życie mi dano...


                                            


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty