Deszczowe, jesienne wieczory...



Dni są coraz krótsze. Jesienią poranki nie są już takie jak latem, a popołudniu szybko robi się szarówka i ciemność nastaje, choć jest jeszcze dzień. Kiedy dni jesienne są słoneczne, też jest inaczej, ale gdy do tego dochodzi deszcz i zachmurzenie, jesień zaczyna nas trochę przytłaczać, jednak powroty po całym dniu do domu właśnie w taki jesienny, deszczowy dzień mogą być piękne. Pytacie dlaczego? Bo dotarcie do ciepłego, własnego domu jest wielka nagrodą w niepogodę. Pomyślcie... wracacie zmęczeni, przemoczeni i zmarznięci, choćby nawet z pracy. Czyż nie czuć wtedy błogiego stanu, że dotarliśmy do cudownej przystani, która jest dla nas schronieniem, gdzie kubek ciepłej kawy i grube skarpety rekompensują nam całą wieczorną, jesienną drogę przez deszczowe alejki miasta? Przez chwilę czujesz złość, a potem rozkoszujesz się ciepłem, które masz w domu, które otula wieczorną porą. Powroty do naszych bezpiecznych miejsc po trudnych drogach życia zawsze są przyjemne i sprawiają, że kochamy je, dlatego spacer wieczorową porą w pochmurny dzień potrafi również być piękny.

MIMO-CHODEM 

Było to wczoraj, gdy 
pędem niesionego mnie powietrza
szłam uliczkami mojej dzielnicy.

Szarówka i ziąb dawał we znaki,
a moje nagie nogi
wołały o koc i ciepłe kapcie.

Jeszcze mżawka, która
zwilżyła moje luźno puszczone włosy,
widoczna była tylko dzięki świecącym już latarniom.

Mój śpieszny krok tłumiła chęć
wstąpienia do kawiarenki na rogu
i wypicia ciepłej herbaty.

Herbata z cytryną to byłoby coś!
Do tego jeszcze goździki i miód.

Od niechcenia weszłam
do pełnego ciepła i pysznego zapachu miejsca,
gdzie było parę osób,
które siedząc przy stolikach popijały kawę,
albo gorącą czekoladę.

Mimochodem sięgnęłam
po gazetę i zamówiłam herbatę,
moją ulubioną.
I nagle świat wydał się lepszy
i piękniejszy.
Ciepło, które rozeszło się po moim ciele
ogarnęło i umysł.

Wyszłam i idę do siebie,
pewnym krokiem wśród latarni ulicznych,
uliczkami mojej dzielnicy,
mimo-chodem spoglądając 
w okna moich sąsiadów.
💜

Komentarze

Popularne posty